Düşünce Gücüyle Tedavi Kitabından Notlar

Louise Hay'in düşünce gücüyle tedavi isimli kitabını okudum ve benim bakış açımı epey etkiledi diyebilirim. Kitaptan kendime ilke edinmeye çalıştığım bazı notları burada paylaşmak istedim. Ben faydalandım belki başkasına da faydası dokunur. Neden olmasın?

1-Çocukluğumuzda hangi davranış kalıpları bize öğretiliyorsa bizlerde öyle düşünmeyi öyle olmayı öğreniyoruz. ama kitap bize bambaşka bir bakış açısı kazandırıyor. ailelerimizi biz seçmiyoruz sanıyoruz ama aslında onları biz seçtiğimizi söylüyor yazar. "bu yaşamda üstünde çalışmak istediğimiz kalıpları bize yansıtabilecek en uygun anne babayı biz belirliyoruz.ama büyüdüğümüzde işaret parmağımızı onlara yönelterek suçluyoruz. 'benim böyle olmamın nedeni sizsiniz' diyerek. ama aslında onları seçen biziz. çünkü aşmamız gereken engeller için onlar mükemmel bir seçimdi.

Ve tam da bu nokta benim aklıma Allah'ın Rab esması geliyor. Rab terbiye eden demekti. Bizi geliştirmek olgunlaştırmak isteyen bir Allah'ın varlığı bir kez daha kendini gösteriyor. Yukardaki anlamı keşfedebilen ve hayatına geçirmeye çabalayanlar kendini Rabbin terbiyesine teslim ediyorlar ve bir tohumun büyüyüp ağaca dönüşmesi gibi olgunlaşarak güzelleşiyorlar ve meyve vermeye başlıyorlar. Tek yapmak gereken daha üst bir iradenin varlığını hep hatırda tutmak.

Ve yazarın şu cümleleri de bu çözümü elimize veriyor;
"Geçmişte olan oldu, ama şimdi yeni bir an. kendinize nasıl davranılmasını istiyorsanız, öyle davranma şansınız var. Kendinize iyi davranın. Kendinizi sevmeye ve onaylamaya başlayın. En yüksek potansiyelini harekete geçirmek için içinizdeki küçük çocuğun buna ihtiyacı var.!"

2- "Kendini sevmek, hiç bir şey için kendimizi ELEŞTİRMEMEKLE başlar. olumsuz eleştiri bizi tam da değiştirmek istediğimiz davranış kalıbının içine hapseder. kendimize gösterdiğimiz anlayış ve şefkat bu kısır döngüden çıkmamızı sağlar."

3-"Olumsuzluklarla savaşmak zamanı boşa harcamaktır. istemediğiniz şeyler üzerinde daha çok düşündükçe, hayıflanmaya devam ettikçe daha çok istemediğiniz şeyler yaratacaksınız."

İnsanın kendisiyle barışması için kendini sevmesi gerek. Kendini sevmesi içinse kendini yermeyi bırakması gerek. Benim bu kısımdan anladığım olumsuz ifadeleri terketmek. Yani yıkıcı değil yapıcı olmak. Bir hata yaptıysan ben nekadar aptalım hiç bir şey beceremiyorum zaten benden adam olmaz gibi cümleler yerine hemen hatayı telafi edecek işe kalkışmak gerek. Öncelikle olumsuz düşünceleri olumlu ifadelerle def etmek ve devamında da yapılan hatayı bir iyilikle telafi etmek. Aslında nekadar da fıtratı anlatıyor yazar. Nekadar da İslamı anlatıyor bilmeden.

4-"Sürekli hayatınızda neler olmasını istiyorsanız o cümlelerle kendinizi ifade edin. Ama şimdiki zaman kipiyle."


Şimdilik bunlar notlarımın bir kısmı.. devamı daha sonra :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Eğitimci Olarak; Anne

İSLAM VE İNSANLIĞIN GELECEĞİ

Yine Yeniden!